Posted by : Unknown Sunday, October 27, 2013

‘Gelang Emas’ Hadiah David Teo Buat Diana Amir
SEPERTI mana Lisa Surihani, pelakon yang berada di bawah naungan produksi besar, Metrowealth International Group (MIG), ini turut menerima hadiah istimewa dari ‘taukenya’, Mejar (K) David Teo.
Malah, Diana kelihatan sangat terharu sebaik menerima hadiah seutas ‘gelang emas’ daripada David yang turut membantunya menguruskan majlis pernikahan.
“Saya sangat bersyukur dengannya apa yang dia (David) lakukan untuk kami.
“Mana mungkin saya dapat menyiapkan semuanya dalam masa seminggu selepas umum tarikh nikah.
“Bos (David) yang banyak beri sumbangan dari segi persiapan nikah malam ini (kelmarin),” ujarnya.
Malah, Diana turut menjelaskan bahawa David tidak mengetahui keputusannya untuk bertunang sebelum ini memandangkan majlis itu hanya untuk kaum keluarga sahaja.
Namun, sebaik saja berita pertunangannya itu tersebar, Diana terus berjumpa David untuk menjelaskan perkara sebenar.
“Dia sangat memahami keadaan saya. Cuma dia sedih kerana tidak memberitahunya lebih awal kerana dia sudah menganggap saya seperti anaknya sendiri.
“Selepas itu dia sering tanya bila saya nak kahwin. Paling terharu bila dia dan staf yang lain sanggup membantu saya membuat persiapan hari bahagia saya ini,” katanya.
Selain MIG, majlis pernikahan Diana turut mendapat tajaan daripada Ezuwan Ismail, Fatimah Shaari Creation, Saiful Sin, Yakult, Shutterplace, Samsultahir, Lea Henna Artist, dan Sri Gading Catering.
“Saya sangat berterima kasih kepada mereka yang sudi menaja dalam majlis ini.
Alhamdulillah… ALLAH mempermudah majlis pernikahan kami,” katanya yang bakal mengadakan majlis resepsi pada awal tahun hadapan.
Kongsi detik perkenalan
Berkongsi mengenai kisah pertemuannya bersama suami, Diana berkata, mereka sebenarnya bertemu secara tidak sengaja dalam satu majlis.
Jelas Diana, hubungan yang bermula atas urusan kerja itu lama kelamaan menimbulkan bibit cinta dan sayang antara mereka.
“Kriteria pertama yang saya lihat dalam diri bakal suami saya ini adalah sikap bertanggungjawab.
“Malah dia sanggup tunggu saya selama setahun tanpa rasa putus asa,” katanya.
Melihat kesungguhan Habib, Diana berkata, dia yakin dengan jejaka itu lantas menerima lamarannya.
Tambahnya, keperibadian Habib yang dekat dengan ilmu agama banyak membantunya mendalami ilmu yang dicari-cari itu.
“Sebelum ini saya tahu latar belakang Habib, dia pernah belajar sekolah agama dan seorang yang berpengetahuan luas dalam soal keagamaan.
“Jika saya ada masalah, Habib sudi mendengar dan tidak pernah menyisihkan saya daripada hidupnya,” kata Diana.
Ingin ramai anak
Sementara itu, Habib memberitahu, sikap Diana yang pandai menjaga hatinya dan juga keluarganya, membuatkan dia nekad menjadikan Diana sebagai suri hidupnya.
Malah dia tidak kisah dengan latar belakang Diana yang sebelum ini terkenal sebagai artis yang berimej seksi.
“Imejnya yang dahulu tidak penting sebaliknya saya bersyukur dengan perubahannya kini.
“Diana yang dulu berbeza dengan sekarang dan saya berharap dia dapat menjalani tanggungjawab sebagai isteri dengan baik,” katanya.
Ditanya mengenai zuriat, Habib berharap mereka ingin dikurniakan anak secepat mungkin.
“Lagipun Diana sangat sukakan kanak-kanak dan kami tidak kisah anak yang ramai,’ ujar Habib.
Seperti mana suaminya, Diana juga tidak menolak sekiranya dikurniakan zuriat dalam tempoh terdekat.
“Insya-ALLAH… saya tidak menolak jika hamil kerana anak itu rezeki daripada Ilahi.
“Tetapi saya perlu belajar untuk menjaga suami terlebih dahulu kerana sebelum ini semuanya saya lakukan untuk diri sendiri,” katanya.
Tak halang Diana
Menurut Habib, dia tidak menghalang Diana untuk berlakon sekiranya ia memberi manfaat kepada masyarakat.
Tegasnya, selagi Diana pandai menjaga batas sebagai seorang isteri dan Muslimah, dia tidak akan membantah. Lagipun kontrak Diana bersama MIG masih berbaki setahun lagi.
“Sekarang saya pun berhenti sementara sebagai pensyarah kerana mahu beri tumpuan dalam PHD.
“Bagaimanapun, kami turut mengusahakan perniagaan bersama terutamanya pakaian Muslimah jenama Diana Amir Eksklusif,” katanya. – Sinar Harian

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Popular Post

Followers

Ping!

Powered by Blogger.

Visitors

Visitor Counter

- Copyright © B|S Network -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -