Posted by : Anas Nazri Friday, November 15, 2013

Penyanyi dan pengacara Selamat Pagi Malaysia (SPM) di RTM Iesya Toh memberi tempoh dua hari bermula Khamis kepada individu yang telah menyebarkan fitnah terhadapnya agar tampil memohon maaf secara terbuka.

Iesya Toh Beri Tempoh 2 Hari Sebelum Bertindak Saman Peminat

Menurut Iesya, tindakan saman akan diambil jika individu yang juga pengikut Twitter miliknya gagal berbuat demikian.

"Dia fitnah saya di laman sosial Twitter dengan mendakwa saya mempunyai hubungan sulit dengan beberapa orang kenamaan dan melakukan aktiviti tidak bermoral.

"Pada asalnya dia mengeluarkan pelbagai kata-kata kesat dan maki hamun saya serta memporak-perandakan kelab peminat saya selepas dia tidak dijemput untuk menyertai aktiviti yang dianjurkan kelab peminat saya," katanya lagi.


Iesya kini sedang berbincang dengan peguamnya dan akan mengumpulkan beberapa bukti untuk mengheret individu tersebut ke muka pengadilan sebagai memberi pengajaran kepadanya.

"Dia menggunakan nama Nursyuhada dalam akaun Twitternya dan pada asalnya berpura-pura sebagai peminat namun lama kelamaan dia mula membuat onar dan menghasut peminat saya dengan memburukkan saya.

"Saya ingin dia hentikan tindakan dia yang suka membuat fitnah yang turut dilakukan kepada Hanez Suraya dan artis-artis yang lain," katanya.

Iesya Toh Beri Tempoh 2 Hari Sebelum Bertindak Saman Peminat

Dalam pada itu, Iesya berkata, dia telah membuat satu laporan polis terhadap kes tersebut di Balai Polis Kelana Jaya di sini pada petang Rabu.

Jelas Iesya, fitnah tersebut telah menjatuhkan maruah dan menjejaskan reputasinya sebagai seorang artis.

{ 1 comments... read them below or add one }

Popular Post

Followers

Ping!

Powered by Blogger.

Visitors

Visitor Counter

- Copyright © B|S Network -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -