Posted by : Unknown Sunday, November 10, 2013

Kerana tindakan Norshahrul Idlan Talaha (Mat Yo) yang menayangkan kalimah Allah dibaju ketika perlawanan kelayakan Piala Asia antara Malaysia dengan Bahrain pada 15 Oktober lalu beliau mungkin akan digantung dari permainan bolasepak seumur hidup.

Kerana Pakatan Rakyat Mat Yo Bakal di Gantung Seumur Hidup?

Begitulah info yang diterima dari sebuah blog politik. Menurut blogtersebut, semuanya terjadi setelah Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) menerima aduan mengenai perkara tersebut dari sebuah parti politik pembangkang di Malaysia dan mereka bakal membuat keputusan mengenai nasib pemain negara merangkap pasukan JDT itu pada bila-bila masa dari sekarang.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin, pada 30 Oktober yang lepas, berkata bahawa FAM telah menghantar surat penjelasan mengenai perkara tersebut kepada AFC dan Mat Yo juga telah memberikan penjelasan beliau kepada FAM.

Berdasarkan peraturan empat, Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (kelengkapan pemain), mana-mana pemain tidak dibenarkan menayangkan apa-apa mesej sensitif berkaitan politik, agama mahupun komersial ketika berlangsungnya sesebuah perlawanan bola sepak.

{ 6 comments... read them below or Comment }

  1. sume benda nak sgkut ngn politik apa kes...matyo agama islam dan percya Allah sentiasa berada dgn dia..Allah sentiasa berada dgn kita right...so apa msalahnyaa?? ta pham ngn pembangkang nie..pergi mam*** la pembangkang...

    ReplyDelete
  2. laki bini suka buat hal ... hari tu bini ni laki pulak .. patut lah bini peragai macam tot sebab laki pun tak ade otak sangat ... mmg padan lah sangat dua ekor ni ...

    ReplyDelete

Popular Post

Followers

Ping!

Powered by Blogger.

Visitors

Visitor Counter

- Copyright © B|S Network -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -