Posted by : Unknown Monday, December 16, 2013

Yuna ‘Mengamuk’ Gara Gara Sebuah Artikel?
Gara-gara sebuah artikel dalam sebuah akhbar hari ini, penyanyi antarabangsa, Yuna telah meluahkan perasaannya yang dianggap sebagai sebab utama kenapa lagu Dwihati nyanyiannya bersama Aizat Amdan tidak tersenarai sebagai finalis Anugerah Juara Lagu ke-28 yang akan diadakan pada 29 Januari depan.
Menerusi artikel itu, Ketua Juri, Ramli M.S seakan menyalahkan prestasi vokal Yuna yang dikatakan ‘sumbang’ ketika mempersembahkan nyanyiannya pada minggu separuh akhir Muzik-Muzik yang diadakan pada bulan lepas.
Antara kenyataan Ramli termasuklah beliau mengakui memang ada berlaku masalah teknikal dan ia turut diakui TV3 tetapi jelasnya, sebagai penyanyi, apatah lagi sudah ada pengalaman dan bertaraf antarabangsa, Yuna seharusnya tahu apa harus dilakukan.
Mungkin selepas membaca artikel tersebut, Yuna yang kini berada di Amerika terus ‘mengamuk’ di laman Twitter dengan mengatakan, “itu bukan merupakan masalah teknikal, monitor dalam keadaan baik. Kami sebagai penyanyi hanya mengikut arahan pemuzik. Kami sudah mencuba yang terbaik untuk lagu itu”.
Yuna ‘Mengamuk’ Gara Gara Sebuah Artikel?
Yuna ‘Mengamuk’ Gara Gara Sebuah Artikel?
“Saya tak faham kenapa isu ini perlu dibangkitkan, kami terima keputusan (tidak tersenarai sebagai finalis). Tapi untuk menyalahkan saya sepenuhnya, itu adalah tidak patut. Saya berada di situ pun untuk membantu (Aizat),” luahnya lagi.
Betul juga kata Yuna tu, mereka sudah pun terima keputusan itu, tak pasal-pasal pihak lain pula cuba mengungkit kembali kenapa lagu Dwihati tidak tersenarai, sedangkan lagu tersebut dilihat bakal memberi saingan hebat kepada finalis-finalis lain.
Selain Yuna, Aizat juga dilihat menulis di Twitternya sebagai respons kepada isu tersebut.
Aizat menyatakan kesilapan berpunca apabila band memulakan muzik dengan nota muzik yang salah sehingga mengelirukan Yuna dan dirinya sendiri pada ketika itu.
Walau bagaimanapun, Aizat dilihat enggan memanjangkan cerita kerana tidak mahu menuding jari kepada mana-mana pihak berhubung isu tersebut. – MyNewsHub


Yuna ‘Mengamuk’ Gara Gara Sebuah Artikel?

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Popular Post

Followers

Ping!

Powered by Blogger.

Visitors

Visitor Counter

- Copyright © B|S Network -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -