Posted by : Unknown Tuesday, December 10, 2013

Kes Bunuh Pegawai AmBank Disebut 24 Januari
 SHAH ALAM : Mahkamah Tinggi Shah Alam menetapkan 24 Januari ini sebagai tarikh pengurusan kes pembunuhan pegawai AmBank dan rompakan bersenjata di cawangan bank itu di Subang Jaya, selepas kes itu dipindahkan untuk dibicarakan di sini.
Pendaftar Mahkamah Tinggi, Hanis Dzatul Akhmar Zulkefli, menetapkan tarikh itu selepas kes berkenaan disebut dihadapannya pagi tadi.
Peguam S Selvi yang mewakili tertuduh, La Ode Ardi Rasila, ketika ditemui, berkata tarikh itu bagi membolehkan pembelaan menerima dokumen berkaitan kes itu.
Pada 19 November lalu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, membunuh Norazita Abu Talib, 37, di Bangunan AmBank, Nombor 5 & 7, Jalan USJ Sentral 2, USJ Sentral, Subang Jaya, Selangor antara jam 6 dan 6.30 petang 23 Oktober 2013.
Dia juga didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Senjata Api (Penalti Lebih Berat) 1971, melakukan rompakan dan pada masa sama melepaskan tembakan daripada senjata api jenis “Pump Gun” dengan niat menyebabkan kematian Norazita di tempat, masa dan tarikh yang sama. – BHarian

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Popular Post

Followers

Ping!

Powered by Blogger.

Visitors

Visitor Counter

- Copyright © B|S Network -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -